Salgs- og leveringsbetingelser

1. BESTILLING
På arrowdirect.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. telefon eller e-mail.

Oplysninger om tekniske data og specifikationer fra producenten eller fra sælgers hjemmeside er kun vejledende. Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af ydelsen og for opnåelse af det ønskede resultat med købet. Kontroller altid producentens egen hjemmeside for at få nyeste produktdata.

Alle priser på websitet er i danske kr. og vist uden og inkl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, og er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: Valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er autoberegnet. Den bestillingsbekræftelse der udsendes er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres.

Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Arrow Value Recovery Denmark ApS, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra Arrow Value Recovery Denmark ApS.


2. FORTRYDELSESRET
Du har i forbruger køb altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på arrowdirect.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare. For at du kan benytte dig af fortrydelsesretten skal du give en utvetydig meddelelse om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten. Dette kan ske ved, at du kontakter os pr. mail, brev eller på telefon.

 

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen leveres tilbage i væsentligt samme stand og mængde.
 

Fortrydelsesretten bortfalder hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi.

Ved køb af produkter i produktgrupper hvor emballagen udgør en væsentlig del af produktets nyværdi, er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor på de nævnte produktgrupper altid sendes med retur, for at betingelserne for fortrydelsesretten er opfyldt.

Herunder følgende produktgrupper: computere, printere, netværksenheder, hifi-udstyr, kamera, videokamera, scannere, radio, TV, video-udstyr, GPS-udstyr, spilkonsoller og selvstændige hardware enheder.

Det accepteres at forseglingen på software, lyd/billedoptagelser, tonere / blækpatroner og kabler ikke må brydes, såfremt fortrydelsesretten ønskes bevaret.
Idet denne type varer bliver taget i brug, når blisterpakningen brydes, og dette medfører en forringelse af varens salgsværdi. Det er derfor vigtigt, at man afgør, om man vil beholde varen eller fortryde købet inden blisterpakningen brydes.
Det er muligt at undersøge varerne uden at bryde blisterpakningen.

 

Hvis du vil benytte din fortrydelsesret, har du ansvaret for forsendelse af varen og skal selv betale portoen for at sende varen retur. Hvis varen bliver beskadiget eller forsvinder under transporten retur til sælger, er det dit ansvar.

 

Du skal derfor sikre dig at varen er ordentligt emballeret og sendt på en forsvarlig måde. 

 

Varen kan sendes til:
Arrow Value Denmark ApS, Lysholt Allé 10, DK-7100 Vejle.

 

Du kan også fortryde ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførelse til din bank konto, når vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt at vi får oplyst dit registrerings nummer og konto nummer.
For at mindske eventuel tvivl er det derfor en fordel at udfylde RMA formular, se under ”retur og reklamation” skema og at fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registrerings nummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Bemærk - fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.


3. SOFTWARE
FORTRYDELSESRETTEN BORTFALDER HVIS PRODUKTETS FORSEGLING ER BRUDT OG/ELLER HVIS PRODUKTET PÅ NOGEN MÅDE ER BLEVET REGISTRERET.

4. Kompatibilitet
Arrow Value Recovery Denmark ApS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i konfiguration af Arrow Value Recovery Denmark ApS sammensatte komponenter.

5. REKLAMATIONSRET
Når du som forbruger handler på arrowdirect.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Reklamationsretten kan dog være begrænset af produktets naturlige levetid. Dette gælder f.eks. batterier, toner- og blækpatroner og andre produkter som kan betegnes som forbrugsstoffer.

Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen.

En mangel er en fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet - typisk fabrikations- og/eller materialefejl

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden og være dækket af reklamationsretten, repareres eller ombyttes defekte varer på vort eller producentens værksted vederlagsfrit.

 

OBS!   Har man tyverimærket udstyret, skal dette oplyses ved reklamation.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der forligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Problemer med batteriet i den bærbare computer
Købelovens to-års frist for reklamationer gælder også for et computerbatteri i en bærbar pc. Hvis det holder op med at virke inden de to år er gået, kan det have haft en fabrikationsfejl, men det er desværre meget svært at bevise. Samtidig er det nemlig sådan, at et genopladeligt batteri i en bærbar computer kan blive slidt op i løbet af mindre end et år, hvis det bruges meget intensivt - eller hvis det behandles forkert.

Følg anvisningerne
Det er derfor vigtigt, at man som forbruger følger fabrikantens anvisninger om brug og vedligeholdelse af batteriet. Hvis disse anvisninger er mangelfulde, står man omvendt stærkt i en klagesag. Med andre ord skal der stå i brugsanvisningen, at batterierne ikke tåler varme, og hvordan de skal oplades korrekt - ellers er producenten medansvarlig og kan blive pålagt at erstatte batteriet.
 

Hvis et batteri skal holde længe, bør det behandles godt. Især med hensyn til opladning er der forskel på, hvad de forskellige batterityper har bedst af. Derfor bør du følge producentens anvisninger med hensyn til opladning og kun bruge den oplader, som fulgte med computeren.


Pas på at batteriet ikke bliver for varmt. Det betyder, at du ikke bør efterlade computeren i solen, i en varm bil eller pakke den ind i dynen hvis du sidder i sengen med den. Du skal også vide, at hvis computeren kører mange tunge programmer eller bruges til DVD-visning forkortes batteriets almindelige levetid.


Læs alt om: Aftaler, køb og klager


6. Anvendelse af reklamationsretten
Der skal reklameres inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis der reklameres indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være indenfor rimelig tid.
Det første du bør gøre er at kontrollere, om dit produkt er omfattet af den direkte support der gælder for en del producenter. Hvis din defekte vare er omfattet af direkte support, skal den ikke sendes retur til Arrow Value Recovery Denmark ApS. Det fremmer ekspeditionstiden at kontakte producenten eller den af dem anviste servicepartner. Dette betyder ofte en reel ombytning eller reparation på din adresse.
Se den enkelte producent under Reklamation & Retur.

Kunden opfordres på det kraftigste at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af processen grundet fejlsøgning.

Komplette PC-systemer som ikke er samlet eller monteret af Arrow Value Recovery Denmark ApS og hvor der skal fortages fejlsøgning vil Arrow Value Recovery Denmark ApS beregne tiden til fejlsøgning med timetaksten kr. 420 pr. time inkl. moms. (min. 1 time) Produkter der er omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke at  Arrow Value Recovery Denmark ApS foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.

Arrow Value Recovery Denmark ApS kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Arrow Value Recovery Denmark ApS opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang Arrow Value Recovery Denmark ApS måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal vi beder dig om at udfylde RMA skema, se under "retur og reklamation" og
jo flere informationer vi modtager om fejlen, desto hurtigere kan vi behandle din sag. Når du har udfyldt skema og trykkes på send, vil du fra os modtage et sagsnr. pr. mail og efterfølgende blive kontaktet omkring det videre forløb.

 

Du kan også kontakte os på følgende: 

Arrow Value Recovery Denmark ApS, Lysholt Allé 10, 7100 Vejle, telefon +45 69 66 33 20 eller mail post-dk@arrow.com

 

Når du returnerer varen, bedes du om følgende informationer:

Vedlæg kopi af fakturaen, hvad årsagen til returneringen er, samt vil du modtage et RMA-nummer som skrives på pakken da dette vil letter vores behandling og minimere tiden for reklamationen.
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage (helst den originale), og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine berettigede omkostninger.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive emballeret om og der vil blive opkrævet et beløb svarende til
Arrow Value Recovery Denmark ApS's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Vi anbefaler dog at du kontakter os, således at vi kan sende dig en returfragtseddel.

 

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/brugt

7. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved indsendelse af defekte eller forkerte varer til Arrow Value Recovery Denmark ApS, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres (eller fejlen ikke er omfattet af garanti / reklamationsret), vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er kr. 420 pr. time inkl. moms, idet der beregnes minimum 1 time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse:
Arrow Value Recovery Denmark ApS, Lysholt Allé 10, 7100 Vejle.
Når du returnerer varen, bedes du angive følgende informationer på pakken:
Indsæt på fakturaen, som vedlægges hvad årsagen til returneringen er.
Brug vores online RMA formular, se under ”retur og reklamation”.
Det er vigtigt for os at yde den bedst mulige service over for vores kunder. For at mindske eventuel ventetid er det derfor en fordel at udfylde dette skema. Jo flere informationer vi modtager om fejlen, desto hurtigere kan vi behandle din sag.

 


Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage (helst den originale), og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine berettigede omkostninger.

8. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvare såsom batterier, toner- og blækpatroner mv., hvor der kun ydes 6 måneders reklamationsret, med mindre andet er skriftligt aftalt.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Arrrow Value Recovery Denmark ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 8,7% pr. påbegyndt måned.

9. Persondatapolitik
Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.
Rent teknisk kan "Cookies" deles op i to typer. Den ene type kaldes "Sessioncookies", "Sessioncookie" er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. "Sessioncookies" gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser.
Der findes en anden type "Cookie" som kaldes "Permanent Cookie" og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En "permanent Cookie" er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside.
På shop.greentech.as  anvendes cookies altså med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Hvordan slettes cookien fra brugerens PC?
I Internet Explorer slettes cookies under menuen "Funktioner" --> "Internetindstillinger" --> "Slet cookies"

10. Logstatistik
Logstatistik bruges på arrowdirect.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

På arrowdirect.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og funktionaliteten.

11. Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
. navn
. adresse
. telefonnummer
. e-mail-adresse
. (SE/CVR nr. for erhvervsdrivende)

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Arrrow Value Recovery Denmark ApS og opbevares i 5 år (5 år pga. krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores web-site, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Den dataansvarlige er: Direktøren for Arrrow Value Recovery Denmark ApS.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysningerne afgivet til arrowdirect.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Arrrow Value Recovery Denmark ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Arrrow Value Recovery Denmark ApS via e-mail:
post-dk@arrow.com.

Er du i tvivl eller har yderligere spørgsmål kontakt da vores kundeservice på telefon +45 69 66 33 20 eller skriv til 
post-dk@arrow.com,

 

Compliance with the Privacy Shield Framework
We comply with the Privacy Shield Framework, as set forth by the U.S. Department of Commerce in consultation with the European Commission, regarding the collection, use and retention of Personal Information received from the European Union.  As we are a U.S. company, we have voluntarily decided to comply with the EU – U.S. Privacy Shield Framework and we are subject to the investigatory and enforcement powers of the Federal Trade Commission. We annually certify our adherence to the Privacy Shield Principles of notice; choice; accountability for onward transfer; security; data integrity and purpose limitation; access; and recourse, enforcement and liability.  To learn more about the EU – U.S.  Privacy Shield Framework, please visit https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework. To view Arrow’s certification, please visithttps://www.privacyshield.gov/list.

When we engage third-party service providers and when disclosure of Personal Information to such providers is necessary for the provision of such service, we ensure that such providers protect Personal Information in a manner consistent with this Privacy Policy and, where applicable, are responsible for ensuring that such third parties process EU Personal Information in a manner consistent with the Privacy Shield Principles discussed above.
EU persons may request access to their Personal Information under this policy to the full extent required by applicable law in the home country of the person making the request. Such persons may request the correction, amendment, or deletion of their Personal Information that is inaccurate or has been processed in violation of the Privacy Shield Principles.  We will reasonably fulfill such requests to the extent required by applicable law.   

Any EU person who is not satisfied with our compliance with the EU – U.S.  Privacy Shield may contact us to resolve such complaints at compliance@arrow.com or by sending a letter to the addresses set forth below. If any EU person believes that such a complaint has not been resolved, he or she agrees first to try and settle the dispute by mediation, administered by the International Centre for Dispute Resolution under its Mediation Rules, before resorting to arbitration, litigation, or some other dispute resolution procedure. The rules governing these procedures and information regarding how to file a claim free of charge can be found here: http://info.adr.org/safeharbor/.

Any EU person who remains dissatisfied may contact his or her national Data Protection Authority in the country where the person resides. We have agreed to cooperate and comply with appropriate EU Data Protection Authorities and the Department of Commerce in resolving such disputes. If an EU person remains dissatisfied and meets the pre-arbitration requirements of Annex I Part C of the EU – U.S. Privacy Shield Framework, the person may invoke binding arbitration pursuant to procedures in Annex I of the EU – U.S. Privacy Shield Framework Principles found here: https://www.privacyshield.gov/EU-US-Framework.

For any requests relating to your Personal Information, or if you have any questions about this Privacy Policy, please contact us at nordicmarketing@arrow.com.